Monday, April 30, 2007

Emancipare in viata mea!

Te uiti in jurul tau, sticle sparte din marile panouri cu reclame pentru parfumuri, lenjerie, ciocolata, tigari, masini sau telefoane mobile... asa apar oamenii. Pic cu pic aparem si noi o copie a revistei in culorile curcubeului.

Emancipata! Ce inseamna sa fii emancipata? Ce inseamna sa fii o femeie moderna? Ce inseamna sa poti fi inteligenta? Ce inseamna sa fii frumoasa? Sa lasam sa ne guverneze in continuare prejudecata ca "O femeie inteligenta nu e frumoasa"? Sa acceptam in continuare afirmatile de genul "La cratita cu tine!"?

Azi am aflat ce i-a spus bunicul mamei mele "Sa nu vii inainte de 20 de ani ca vrei sa te mariti!" cand la acea vreme fetele erau deja maritate si cu copii. M-am bucurat pentru ca ai mei imi spun ca dupa 25 de ani catre 30 de ani sa-mi fac familia. Sa fie oare acest stil de viata al unei femei emancipate? Sa fiu crescuta oare in acest spirit? Sa imi acuz parintii pentru ca m-au crescut cu spiritul omului independent? Sa-i acuz pentru ca m-au lasat sa vad ce inseamna sa te descurci cu o harta in brate si niste bani intr-un oras necunoscut pana atunci? Sa ii acuz ca m-au invatat ca prin respect poti castiga mai multe decat prin jigniri? Sa-i acuz ca m-au scos in locuri necautate si neinteresante pentru majoritatea? Sa-i acuz ca mi-au format un stil de viata liber? Sa-i acuz ca imi ofera calitate si nu cantitate? Sa-i acuz ca m-au lasat sa incerc si nu mi-au impus? Sa-i acuz ca si azi pot sa imi petrec timpul unde doresc doar sa stie unde anume? De ce sa le ascund viata mea? Ca sa ma poata banui? Nu, prefer sa ma cunoasca decat sa creasca un strain langa ei.

Emancipata - sa fi independenta de cineva sau ceva. Asta e definitia clasica a acestui concept. Si da, ma recunosc in definitia acestuia. Si desi poate fi unul negativ eu ii vad partea pozitiva.

Am fost numita emancipata! Am fost numita frumoasa! Am fost numit proasta! Am fost numita inteligenta! Am fost numita "femeia langa care preferi sa traiesti o viata intreaga"! Am fost numita interesanta! Am fost numita cuminte! Dar crezi ca toate acestea au valoare pentru mine? Niciuna nu ma atinge, niciuna nu ma face mai independenta sau mai dependenta de ceva sau cineva. Stiu ca dependenta mea e iubirea parintilor mei si prezenta lor in viata mea. Stiu ca pot sa plec de langa ei, dar asta nu va insemna niciodata ca nu ii am mereu langa mine. Stiu ca independenta mea inseamna ca ceea ce gandesc sa prinda glas, inseamna sa pot striga, sa pot iubi, sa pot fi fericita, sa pot dansa, sa pot manca, sa pot respira, sa pot construi in stilul care imi place mie.
Fara minciuni, fara orgolii extreme, fara cuvinte vulgare, fara muzica proasta, fara surprize neplacute, fara noptii in sir pierdute in cluburi, fara "exoctisme", fara "articole de scandal", fara oameni de proasta calitate, doar ocazii cu stanci, doar ploi calde, doar vise realizate, doar aplauze, doar strigate cu urare, doar zambete ciudate, doar iubiri castigate, doar oglinzi nesparte ... asta e viata mea emancipata... in metafore, in forme ciudate, in simplitati si imperfectiuni curate... ca mai apoi sa am puterea sa spun "Ce viata minunata!".

Imi doresc sa pot spune toate acestea la sfarsitul vietii. Imi doresc sa pot fi fericita. Imi doresc sa zambesc. Imi doresc sa imi implinesc. Imi doresc mereu nou in viata. Si pentru toate acestea sunt acuzata de emancipare! Si toate acestea imi reusesc pentru ca-mi doresc!
Sa mai vrei sa intelegi oamenii? Nu... prefer sa nu mai am asteptari de la ei, iar daca acest fapt presupune acuzatii ca in acest caz... prefer acuzatii decat oameni nefolositori... Acuzatia ti-o transform in viata decat sa accept incapabilitatea ta de a te desprinde din monotonie si depravare...

Emancipata! Viata de emancipata! Dintr-o familie emancipata! Pentru cuvantul emancipata!

No comments: